Tråkig slöjd

Go morgon, missade bussen förut så släppte ut hästarna i morse och när mamma kom hem så körde hon mig t skolan kom la 1-2min sen och vikaren som vi har nu fick typ damp -.- tror serri han e döv för när han pratar så skriker han typ. Vet inte riktigt va jag ska göra men tänker inte ta hjälp av han så får väll sitta o plugga eller nått ingen aning.


Men tänkte berätta hur det gick på hoppträningen i tisdags eftersom jag inte hade tid igår. Hade faktiskt en dressyrtränare som jag aldrig ridit för innan, framridningen va rätt bra förutom att d va typ sånna som knappt kunde kontrollera sina hästar. Så d gick väll sådär ändå, vet inte ens om dom typ kan höger eller vänster. Men i alla fall så började vi hoppa fram och Caramis va verkligen pigg och framåt mot hindrerna. Vi tränade på att både kunna låta hästen rulla på i sin egna takt och hålla in dom så mycket som d går, typ galoppera på stället. Väldig bra träning fast kanske lite kaos ibland eller vad man ska säga. Men i alla fall så lät vi dom rulla på i en kombination på 2 gallopsprång, åharre va hon rejsade på, första gången så bockade hon osånt efter hindret, haha! Hoppade en stuts, och typ en lite mer "omhoppningssväng", eller aa tycket inte d va nån speciellt större omhoppningssväng men aa, till slut så satte vi ihop d t en bana och jag hoppade la alla hindrerna kanske upp t 90 eller nått. Hon tog allt super, bjöd mot hindrerna och tog allt klockrent. Så är supernöjd med den träningen.

Men ska va lite socialare mot Frida o se om jag kan jobba lite nu iaf, så vi hörs sen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0